Biznes

Przykłady testów SEO

Przykłady testów SEO

Każdy powinien przeprowadzać różne testy SEO w zależności od swoich celów SEO. Ale spójrzmy na kilka przykładów wspólnych testów.

1. Testowanie wpływu zmiany znacznika tytułu na CTR dla stron produktów lub kategorii e-commerce

Ponieważ znaczniki tytułu pojawiają się w wynikach wyszukiwania, mogą wpływać na współczynnik klikalności (CTR) Twoich stron. Jeśli używasz tej samej formuły dla wszystkich stron produktów lub kategorii, jak większość witryn ecommerce, testowanie wpływu innej formuły na CTR jest dość proste.

Jak testować

Weź kilka stron kategorii e-commerce, które otrzymują przyzwoitą ilość ruchu organicznego, weź losową próbkę, a następnie zmień formułę tagu tytułu na tych stronach.

Na przykład, powiedzmy, że twoja obecna formuła dla stron produktowych to:

[Nazwa produktu] | [Marka]

Możesz chcieć przetestować, czy dodanie „Darmowa dostawa” poprawia CTR:

[Nazwa produktu] – Darmowa dostawa | [Marka]

Jak zmierzyć.

Użyj Google Search Console, aby porównać średni CTR dla stron w obu grupach za okres przed i po zmianach.

Prawdopodobnie będziesz musiał wyeksportować te dane do arkusza kalkulacyjnego lub Google Data Studio, ponieważ filtry w Search Console pozostawiają wiele do życzenia.

2. Testowanie wpływu narzędzia do optymalizacji treści na rankingi postów na blogu

Weź kilka postów na blogu, które mają przyzwoitą ilość ruchu organicznego i plasują się w pierwszej dziesiątce dla ich głównych słów kluczowych, weź losową próbkę, a następnie „zoptymalizuj” te posty za pomocą narzędzia do optymalizacji treści.

Oto jak znaleźć takie posty na blogu w Ahrefs’ Rank Tracker:

Wybierz swój projekt

Przejdź do raportu Strony

Filtruj dla top 10 rankingów

Filtruj strony z co najmniej [x] miesięcznym szacowanym ruchem organicznym z monitorowanych słów kluczowych

Wyeksportuj wyniki

Jak zmierzyć

Użyj Ahrefs’ Rank Tracker, aby porównać średnią widoczność dla śledzonych słów kluczowych w każdej grupie w dniu rozpoczęcia i zakończenia testu.

Pamiętaj, aby oznaczyć słowa kluczowe jako grupy kontrolne i wariantowe w Rank Tracker na początku swojego testu.

3. Testowanie wpływu dodawania treści przyjaznych snippetom na rankingi featured snippet wpisu na blogu

Rankingi w featured snippets zazwyczaj napędzają więcej kliknięć. Więc jeśli masz posty na blogu skierowane i rankingi dla słów kluczowych, które wywołują featured snippets, dlaczego nie przetestować swojej zdolności do wygrania ich?

Jak przetestować

Weź kilka postów na blogu, które mają przyzwoity ruch organiczny i plasują się w pierwszej dziesiątce dla słów kluczowych, które wywołują featured snippets, weź losową próbkę, a następnie dodaj do tych postów treści przyjazne snippetom.

Końcowe przemyślenia

Aby treść tego artykułu była prosta tak jak to możliwe, celowo unikałem kwestii istotności statystycznej. Jest to sposób na udowodnienie, że wyniki testu SEO są wiarygodne i że istnieje duże prawdopodobieństwo związku przyczynowego pomiędzy zmianą a wynikiem. Innymi słowy – to, co się stało (lub nie stało) jest mało prawdopodobne, że było dziełem przypadku.

Jeśli przeprowadzasz testy i wyciągasz wnioski po zaledwie kilkuset odwiedzinach, istnieje szansa, że wyniki nie będą statystycznie istotne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *