Odżywianie

Zrównoważone odżywianie

Równoważenie zdrowia fizycznego i psychicznego

Rozważmy skalę ze zdrowiem fizycznym po jednej stronie i psychicznym po drugiej. Zdrowe odżywianie nie jest osiągane, kiedy jedna strona równowagi jest przeciążona, ale raczej kiedy obie strony są doskonale zrównoważone.

Odpowiednia równowaga wygląda inaczej dla każdej osoby, ale zawsze wymaga pewnego udziału każdej ze stron. Łatwo jest doprowadzić do przechylenia równowagi w jednym kierunku, kiedy wyznaczamy sobie ekstremalne cele i podążamy ekstremalnymi ścieżkami, aby je osiągnąć.

Alternatywnie, możemy odpuścić sobie zdrowie fizyczne w pogoni za zdrowiem psychicznym poprzez wymówki, że nie możemy jeść pokarmów bogatych w składniki odżywcze, ponieważ chcemy „cieszyć się życiem” jedząc tylko wysokotłuszczowe, wysokocukrowe pokarmy.

Chociaż łatwo jest wpaść w jedną z tych skrajnych kategorii, możliwe jest zrównoważenie wszystkich aspektów naszej diety, aby osiągnąć optymalne, zrównoważone zdrowie. Wystarczy pamiętać, że zdrowie nie istnieje, gdy dążymy do jednej ze skrajności; zdrowie to równowaga, która jest osiągalna pomiędzy dwoma skrajnościami.

Znajdź swoją równowagę

Jedną z dużych kontrowersji jest to, czy można śledzić kalorie i/lub makroskładniki i nadal korzystać ze swojego zdrowia psychicznego. Ważne jest, aby zauważyć, że dwie osoby mogą przyjąć te same strategie dietetyczne, a jedna może czuć się pozbawiona i zestresowana, podczas gdy druga jest kwitnąca i cieszy się życiem.

Jeśli jesteś w miejscu, w którym czujesz, że nie możesz uczestniczyć w normalnym życiu, jeśli nie masz pełnej kontroli nad tym, co jesz, to być może nadszedł czas, aby ponownie rozważyć swoje podejście do diety. Jeśli jednak kochasz strukturę i autentycznie lubisz ważyć wszystko, co jesz, to już inna historia. Śledzenie tego, co jesz jest luksusem, a nie poświęceniem. Powinno być uzupełnieniem Twojego stylu życia, a nie jego ułomnością.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *